Keresés
Magyar
Menu Bezár

A magyar vendéglátás és turizmus újkori története

SKU (saját egyedi azonosító): 9789639935112
Forgalmazó: Bookline
Elérhetőség: Jelenleg nincs készleten - előrendelheted és amint a forgalmazótól beérkezik az áru küldjük a rendelést.
A vendéglátás, a szállásnyújtás és az idegenforgalom összefüggéseinek egyre jelentősebb szerepét felismerve fogalmazódott meg eleinkben annak igénye, hogy ennek a komplex tevékenységnek a történetét összegyűjtve megírják. A magyar vendéglátóipar története c. könyv első kötete Ballai Károly szerkesztésében jelent meg 1943-ban. Megírásában az akkori idők vendéglátó- és szállodaiparának nagy egyéniségei vettek részt. Az első kötet 1849-el zárul. Az eredetileg tervezett II. kötet Ballai Károly 1947-ben bekövetkezett halála miatt már nem készült el, és megírására jó ideig senki sem vállalkozott. Ez a II. kötet a most bemutatott A magyar vendéglátás és turizmus újkori története. Ez a jelentős mű többéves gyűjtő, rendszerző, lektoráló, pontosító, szerkesztő munka és széles körű összefogás eredménye. A munka koordinálását, a kézirat szerkesztését dr. Csizmadia László vállalta magára. A kötet a három nagy területet – vendéglátás, turizmus, szállásadás – külön-külön szerkesztve tárgyalja. Az első részben Szigeti Andor vezet végig a vendéglátás történetén. Az ő többéves gyűjtőmunkája alapján ez a rész sorra veszi vendéglátóiparunk üzlettípusait a történelmi vendéglőktől a cukrászdákon és kávéházakon át a legmodernebb szórakozóhelyekig. Turizmusunk történetét dr. Walkó Miklós dolgozta fel nagy hozzáértéssel és alapossággal. Bemutatja a turizmus szervezeteinek történeti változásait, sorra veszi Magyarország turisztikai adottságait és a különböző turista vonzerőket, valamint a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatásokat. A harmadik rész szerzője, dr. Rubovszky András a magyar szállodaipar újabb kori történetének főbb fejlődési trendjeit követi végig a legrangosabb szállodák történetén és szolgáltatásain keresztül. Az exkluzív kötet színes mellékletében a hazai vendéglátás, turizmus és szállodaipar mintegy 40 jelentősebb szereplője mutatkozik be.
Termék jellemzők
FormátumKönyv
MűfajGasztronómia
MűfajEgyéb
Kötéskemény kötés
Gyártási év2009
Oldalszám360